سفر در روسیه با قطار سراسری سیبری

به گزارش سفر به مالزی، از مسکو تا مرزهای شرقی چین، مسافتی بیش از نه هزار کیلومتر به وسیله قطارهای سراسری سیبری پیموده می گردد.

سفر در روسیه با قطار سراسری سیبری

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

هر دو روز یک بار در نیمه شب، قطاری برای آغاز یک سفر طولانی که یک هفته طول می کشد مسکو را به مقصد ولادی وستوک ترک می نماید. مردم زیادی از جمله گردشگران خارجی از راه های دور می آیند تا این سفر را تجربه نمایند. به گفته گردشگران خارجی، این طولانی ترین سفری است که یک نفر می تواند طی کند. می توان از داخل قطار منظره ها را نگاه کرد و به مکان های جدیدی رفت.

به گفته یکی از ماموران قطار، تعداد بسیار کمی از مسافران مسافت مسکو تا ولادی وستوک را به تنهایی طی می نمایند. چنین افرادی باید از لحاظ فکری خود را برای یک سفر طولانی آماده نمایند. زیرا یک هفته تمام در قطار بودن چندان آسان نیست.

در واگن های درجه یک و درجه دوی قطار، کوپه های شخصی با گنجایش دو یا چهار مسافر وجود دارد و معمولا گردشگران خارجی و بازرگانان این کابین ها را برای سفر انتخاب می نمایند. این افراد برای رفت و آمد میان شهرهای عظیم روسیه، قطار را بر هواپیما ترجیح می دهند.

هفتاد و دو ایستگاه قطار میان مسکو و ولادی وستوک به مسافران این فرصت را می دهد تا برای چند دقیقه از قطار خارج شوند و غذا و نوشیدنی بخرند. گردشگران هم می توانند شهرهای زیبایی را که در جهت خط آهن قرار دارند ببینند.

بیشتر مسافران این قطار را مسافران واگن های درجه سه تشکیل می دهد. این مسافران در فضایی مشترک و بصورت جمعی سفر می نمایند و ایام سفر را در مصاحبت با یکدیگر می گذرانند. اگر افرادی در طول سفر در مصرف الکل زیاده روی نموده باشند، در ایستگاه ها به وسیله پلیس شناسایی و مجبور به ترک قطار می شوند. مسافران می گویند آرامش سفر باعث می گردد بسیار زودتر از انتظار به مقصد برسند و امکانات ایمنی و راحتی برای تمام مسافران وجود دارد.

مسئول قطار هم می گوید: سفر از مسکو تا ولادی وستوک به شما یاری می نماید تا اطلاعاتتان را درباره روسیه افزایش دهید. هنگامی که به مسافران بویژه با مسافران روس برخورد دارید می توانید چیزهای زیادی درباره سبک زندگی شان کشف کنید.

گردشگران بسیاری در شهر تاریخی یکاترینبورگ توقف می نمایند و چند روز بعد دوباره درایرکوتسک سوار قطار می شوند. یعنی جایی که دریاچه بایکال، عظیمترین دریاچه آب شیرین دنیا وجود دارد. گروه دیگری هم همچنان سفر خود را به سمت شرق و ولادی وستوک که بندر اصلی روسیه در اقیانوس آرام است ادامه می دهند. سفر با قطار سراسری سیبری فرصت خوبی برای آشنایی با طعم غذاهای روسی هم می باشد.

منبع: یورونیوز
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1232

به "سفر در روسیه با قطار سراسری سیبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در روسیه با قطار سراسری سیبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید