خودروهای جیلی از سال آینده به اینترنت 5G مجهز می شوند

به گزارش سفر به مالزی، شرکت خودروسازی جیلی (Geely) چین قصد دارد از سال آینده همه خودروهای تولیدی این شرکت را همراه با اینترنت 5G در بازار عرضه کند.

خودروهای جیلی از سال آینده به اینترنت 5G مجهز می شوند

به گفته جیلی خودروهای این شرکت از فناوری سلولی نسل پنجم (5G) استفاده خواهند کرد که به تدریج در سراسر جهان در حال ارائه توسط خدمات دهندگان اینترنت و استفاده برای کاربردهای عمومی است.

جیلی برای توسعه دسترسی به اینترنت در خودروهای خود با شرکت کوالکام (Qualcomm Technologies) همکاری خواهد کرد که پلتفرم اسنپدراگون 5G را تأمین خواهد کرد. شرکت چینی Gosuncn Group هم دیگر همکار پروژه اینترنت همراه خودروهای جیلی خواهد بود.

این شرکت امیدوار است که فناوری اینترنت اشیاء خودروها که با نام وسیله نقلیه به همه چیز (V2X) شناخته می شود و جیلی از نوع سلولی (C-V2X) آن استفاده خواهد کرد، بتواند راهگشای خودروهای خودران در آینده باشد.

خودروهای این شرکت که از سال آینده راهی بازار می شوند، با قابلیت C-V2X دارای سطح 3 اتوماتیک بودن هستند و برای برخی از مدل های خاص سطح 2 هم ارائه می شود. این خودروساز تخمین می زند که تا انتها سال 2020 حدود 10 هزار ایستگاه اینترنت 5G در سراسر جهان وجود خواهد داشت.

علاوه بر خودروهای جیلی، شرکت کوالکام با چند خودروساز دیگر هم روی سیستم های 5G برای خودروها کار می کند. ماه گذشته فورد گفت که قصد دارد با همکاری این شرکت تا سال 2022 همه خودروهای خود را در آمریکا به سامانه V2X مبتنی بر اینترنت 5G مجهز کند.

  • نگاهی به مشخصات و قیمت جیلی GC6

عکس کاور: اینترنت 5G در خودروهای جیلی با همکاری کوالکام ارائه می شود.

Credit: Geely

منبع: Auto Beat

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 795

به "خودروهای جیلی از سال آینده به اینترنت 5G مجهز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای جیلی از سال آینده به اینترنت 5G مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید