خبر خوش برای سهامداران فارس

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران، این شرکت در گزارشی از زمان بندی پرداخت این سود خبر داده است. شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس قرار است 12 آبان سال جاری و از طریق سامانه سجام سود سهامداران حقیقی را پرداخت کند. سهامدارانی که فاقد کد سجام هستند نیز می توانند از تاریخ اول آذر ماه با مراجعه به شعب بانک تجارت این سود را دریافت کنند. میزان سود محقق شده به ازای هر سهم نسبت به دوره مشابه سال قبل 113 درصد رشد داشته و این تغییر عمدتا ناشی از رشد 114 درصدی جمع درآمد های عملیاتی این شرکت بوده است. این شرکت در این دوره20 هزار و962میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.

خبر خوش برای سهامداران فارس

سهم ارزش فارس و شرکت های زیر مجموعه آن در بورس و اوراق بهادار در طول یک سال گذشته از 8 درصد به 5/ 9 درصد افزایش یافته است. در این دوره این شرکت افزایش سرمایه نیز تجربه کرده است و سرمایه آن از 9150 میلیارد تومان به 14350 میلیارد تومان رسیده است. بررسی صورت مالی این شرکت نشان می دهد دارایی های جاری شرکت اصلی 38 درصد افزایش یافته است. این افزایش احتمالا به دلیل افزایش حساب های دریافتنی از شرکت های وابسته و نیز افزایش موجودی نقد ناشی از رشد سپرده های بانکی رخ داده است.

همچنین دارایی های غیر جاری شرکت نیز 12 درصد افزایش یافته که این موضوع نیز به افزایش سرمایه گذاری های بلندمدت به واسطه خرید سهام دهدشت، بروجن و پلیمر گچساران رخ داده است. تسهیلات مالی دریافتی این شرکت نیز به منظور تسویه بدهی ها 4 درصد رشد داشته و عمده کاهش 16 درصدی بدهی های غیر جاری این شرکت مربوط به تسویه بدهی با شرکت نفت است.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار درباره بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 789

به "خبر خوش برای سهامداران فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش برای سهامداران فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید