خبر جدید همتی درباره خرید واکسن کرونا

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی درباره واکسن کرونا نوشت: بعضی نادانسته یا مغرضانه، سعی در تطهیر اقدامات غیرانسانی آمریکا در تحریم ایران را دارند و تنها به ادعای دروغین آمریکا بر عدم محدودیت بر معاملات دارو تاکید میکنند،برای ثبت درحافظه تاریخی می گویم:

خبر جدید همتی درباره خرید واکسن کرونا

- اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط بعضی کشورهای همسایه بین مردمشان تلخ ترین پاسخ به این عده است.

- از آنجا که خرید واکسن کرونا(covax) بایستی ازراستا رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تا کنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد احتیاج به خاطر تحریم غیرانسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع روبرو شده است.

- کره جنوبی، بابت انتقال پول از راستا U-turn دلار برای خریدهای بشرمحبت آمیز، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا در هنگام انتقال بدهد.

- صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع مالی یا حقوقی، حتی جرأت مطرح کردن وام بشر محبت آمیز ایران در هیات مدیره صندوق را پیدا نکرد.

- البته، انتقال پول از راستاهای دیگر تحت پیگیری است که انشاالله با همکاری و اقدام به موقع دستگاههای ذیربط به نتیجه خواهد رسید.

- خرید واکسن از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قراردارد.اخبار واصله در مورد فراوری داخلی واکسن کرونا نیز امیدوار کننده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 867

به "خبر جدید همتی درباره خرید واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر جدید همتی درباره خرید واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید