خبرنگاران کرونا اتحادیه اروپا را مجبور به برگزاری نشست فوری کرد

به گزارش سفر به مالزی، تهران - خبرنگاران - به دنبال شیوع ویروس کرونا و کاهش شاخص سهام بازارهای جهانی، اتحادیه اروپا مجبور به برگزاری نشست فوری شد.

خبرنگاران کرونا اتحادیه اروپا را مجبور به برگزاری نشست فوری کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش رویترز، چارلز میشل رییس شورای اروپا دوشنبه شب گفت، رهبران اتحادیه اروپا برای آنالیز اقدامات بعدی راههای مقابله با ویروس کرونا، کنفرانس تلفنی برگزار می نمایند.

چارلز که ریاست این کنفرانس را برعهده دارد در پیغام توییتری نوشت: ما برای حفظ سلامت شهروندان باید همکاری کنیم.

یک مقام مطلع به رویترز گفت: این کنفرانس تلفنی احتمالا فردا (سه شنبه) برگزار می گردد.

بر اساس این گزارش، برگزاری کنفرانس رهبران اتحادیه اروپا در حالی انجام می گردد که به دنبال شیوع ویروس کرونا شاخص سهام در بازارهای جهانی به پایین ترین سطح از زمان بحران اقتصادی سال 2008 میلادی رسیده است و ضربه آن بر اقتصاد جهانی تا کنون قیمت نفت را 22 درصد کاهش داده و سهام وال استریت ژورنال هفت درصد افت و سهام شاخص داو جونز با کاهش ارزش 2 هزار نقطه ای همراه بوده است.

در ساختار تشکیلاتی اتحادیه اروپا نهادی برای تصمیم گیری های مشترک در امور بهداشتی پیش بینی نشده و سیاست گذاری در این زمینه بر عهده مسئولان کشورهای عضو است.

در پی بیماری کرونا، ایتالیا بخش شاقتصادی این کشور را قرنطینه نموده است. تعدادی از زندانیان این منطقه در اعتراض به این موضوع دست به اغتشاش زده و تا کنون 6 زندانی نیز کشته شدند.

شورش زندانیان در نقاط مختلف ایتالیا از روز یکشنبه در اعتراض به تمهیدات سختگیرانه ای که به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است، شروع شد و روز دوشنبه دامنه این شورش ها به زندان های دیگری نیز کشیده شد، به طوری که بر اساس آخرین گزارش ها دست کم 27 زندان در ایتالیا امروز درگیر شورش بوده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که 6 زندانی کشته شده در جریان این شورش ها، با سوءاستفاده از هرج ومرج در زندان وارد درمانگاه زندان شده و پس از مصرف مقادیر زیادی متادون، به دلیل مسمومیت دارویی جان باخته اند.

ایتالیا با اختلاف بسیار زیادی نسبت به دیگر کشورها اروپایی، بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمارهای آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا، تا انتها روز یکشنبه حدود هفت هزار و 400 نفر مبتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده که از این تعداد 366 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 348

به "خبرنگاران کرونا اتحادیه اروپا را مجبور به برگزاری نشست فوری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا اتحادیه اروپا را مجبور به برگزاری نشست فوری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید