خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه چین:یاری های درمانی به ایران ارسال شده است

به گزارش سفر به مالزی، پکن- خبرنگاران- سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به ارسال یاری های شهرداری پکن به چهار شهر تهران، توکیو، سئول و یوکوهاما برای مبارزه با کرونا اظهار کرد که پکن با تهران ارتباط محبت آمیز و نزدیکی دارد و یاری های درمانی و پزشکی خود را به وسیله سفارت ایران در چین به تهران ارسال نموده است.

خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه چین:یاری های درمانی به ایران ارسال شده است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران شهرداری پکن روز گذشته بیان کرد: همزمان با تضمین تامین نیازهای داخلی برای مبارزه با ویروس کرونا، محموله های یاریی خود برای جلوگیری و کنترل شیوع این ویروس را به چهار شهر دنیا از جمله تهران، توکیو، سئول و یوکوهاما ارسال نموده است.

در بیانیه شهرداری پکن آمده است: این محموله ها شامل 200 هزار لباس محافظ، 100 هزار جفت دستکش، 200 هزار جفت پوشش محافظ کفش، 200 هزار کلاه پزشکی یکبار مصرف، 6 هزار و 800 بطری ژل ضد عفونی دست، پنج هزار مجموعه تست اسید نوکلئیک، 25 دستگاه دماسنج هوشمند، 2 دستگاه اکسیژن ساز و دو هزار جعبه داروی فراوری چین است.

گنگ شوانگ سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در کنفرانس خبری امروز / آدینه خود در پکن گفت: در حال حاضر، این چهار شهر در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با چالش های بزرگی روبرو هستند و بعضی از آنها با کمبود منابع روبرو شده اند به همین دلیل شهرداری پکن ضمن اظهار همدردی با آنها، یاری های خود را به این چهار شهر اهدا کرد.

او گفت که یاری های اهدایی به تهران به وسیله سفارت ایران در چین به تهران ارسال شده و یاری سایر شهرها نیز بزودی ارسال خواهد شد.

این مقام چینی اعلام کرد که ویروس کرونا دشمن مشترک بشر است و همه گیری مرز نمی شناسد و اهدای این یاری ها توسط شهرداری پکن با هدف جلوگیری از شیوع این ویروس اجرا شده است.

چین در دو هفته گذشته با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران 9 محموله یاری بهداشتی و درمانی با هدف مقابله با ویروس کرونا به ایران ارسال نموده است.

پکن مخالف اظهارات غیر مسئولانه آمریکا است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین همچنین در واکنش به اظهارات همکارش که آمریکا را به حمله بیولوژیکی به وسیله انتشار ویروس کرونا در ووهان متهم نموده بود گفت که چین مخالف اظهار نظرهای غیر مسئولانه مقامات آمریکایی در خصوص منشا این ویروس است.

او گفت: چندین مقام ارشد دولت آمریکا و اعضای کنگره از موضوع شیوع ویروس کرونا در ووهان استفاده نموده اند تا انواع اظهارات کذب و غیرمسئولانه به چین نسبت دهند و به پکن حمله نمایند ما کاملاً مخالف این موضوع هستیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 358

به "خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه چین:یاری های درمانی به ایران ارسال شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه چین:یاری های درمانی به ایران ارسال شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید