خبرنگاران افزایش فوتیها و کاهش بستریهای جدید کرونا در استان اردبیل

به گزارش سفر به مالزی، اردبیل- خبرنگاران - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام نمود: با وجود اعمال محدودیت های سخت گیرانه ستاد مقابله با کرونای استان در سه هفته گذشته، تنها در تعداد بیماران بستری جدید کاهش اتفاق افتاده ولی آمار جان باختگان مبتلا به کووید.19 افزایش یافته و همچنان 2 رقمی است.

خبرنگاران افزایش فوتیها و کاهش بستریهای جدید کرونا در استان اردبیل

به گزارش روز آدینه خبرنگاران، سومین هفته اعمال محدودیت های کرونایی در استان اردبیل امروز به خاتمه می رسد ولی آخرین آمار مبتلایان به کووید 19 در این استان نشان می دهد که در خصوص بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی و نیز تعداد فوتی ها کاهشی رخ نداده است.

آنالیز چهار شاخص تعداد فوتی ها، آمار بیماران بستری جدید، تعداد بیماران بدحال بستری و مجموع بیماران بستری در سه هفته گذشته نشان می دهد که استان اردبیل به رغم اعمال محدودیت های سخت گیرانه سه هفته ای همچنان در شرایط قرمز و بحرانی شیوع کرونا واقع شده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در ادامه شرایط قرمز شیوع کرونا، در 24 ساعت گذشته، علاوه بر فوت 13 نفر از بیماران کرونایی و بستری شدن 57 بیمار جدید، 78 بیمار بدحال و در مجموع 434 فرد مبتلا به کووید.19 در مراکز درمانی این استان در حال طی مراحل درمانی هستند.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، شرایط قرمز شیوع کرونا در این استان ادامه دارد و بر اساس آخرین آمار، تا به امروز یک هزار و 164 نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

13 روز پیش تعداد فوتی های کووید.19 در استان اردبیل در رکودی کم سابقه به 22 نفر فوتی در یک شبانه روز رسیده بود ولی آمار امروز 9 نفر کمتر از این رکورد است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با 22 فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا نیز در 25 آبان ماه با 113 نفر به ثبت رسیده است.

بنا به اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، این استان هم اینک در زمینه شیوع کرونا در شرایط قرمز واقع شده است و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان های اردبیل، پارس آباد و بیله سوار در شرایط قرمز و شهرستان های گرمی، خلخال، مشکین شهر، نمین، نیر، کوثر، سرعین و اصلاندوز در شرایط نارنجی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به فرایند افزایشی و نگران نماینده شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه گیری کووید.19 گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

دکتر شهرام حبیب زاده با اشاره به ترخیص 55 نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در 24 ساعت گذشته اظهار کرد: کاهش نیافتن تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا نگران نماینده است.

وی اعلام کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری نموده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل 1.5 متری را رعایت نمایند.

دکتر حبیب زاده همچنین شرایط این استان را در زمینه شیوع کرونا، بحرانی خواند و افزود: با توجه به فرایند رو به صعود و روزانه شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل های کنترل این بیماری بسیار لازم است.

به گزارش خبرنگاران، شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم به وسیله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با ابتلای روزانه 30 تا 40 بیمار تا یک ماه پیش در شرایط پایدار قرار گرفته بود ولی از حدود 6 هفته قبل فرایند صعودی ابتلا شروع شده که ادامه دارد.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و 250 هزار نفری اردبیل، تابستان سال جاری به 432 مورد رسیده بود که این رکورد در روزهای اخیر شکسته و 17 روز پیش به 503 مورد رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 882

به "خبرنگاران افزایش فوتیها و کاهش بستریهای جدید کرونا در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش فوتیها و کاهش بستریهای جدید کرونا در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید