خبرنگاران اختلاف میان مقامات اطلاعاتی آمریکا در خصوص نقش چین در انتخابات

به گزارش سفر به مالزی، تهران- خبرنگاران- بلومبرگ چهارشنبه شب جزییات از بروز اختلاف میان مقامات اطلاعاتی آمریکا مبنی بر نقش چین در تاثیرگذاری در انتخابات 2020 افشا کرد.

خبرنگاران اختلاف میان مقامات اطلاعاتی آمریکا در خصوص نقش چین در انتخابات

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رییس جمهوری شکست خورده آمریکا در انتخابات 2020 بعد از عدم موفقیت در ابطال نتایج انتخابات به وسیله دعاوی حقوقی هم اکنون به دنبال ورود دستگاه های اطلاعاتی به موضوع دخالت خارجی در انتخابات، بویژه پررنگ کردن نقش چین و تاثیرگذاری آن بر انتخابات است.

در همین رابطه شبکه بلومبرگ به نقل منابع مطلع نوشت: جان راتکلیف مدیر اطلاعات ملی دولت ترامپ قرار بود گزارشی در خصوص نقش عوامل خارجی در نتایج انتخابات 2020 به کنگره ارائه دهد اما به دلیل وقوع اختلاف میان وی با دیگر مقامات اطلاعاتی آمریکا وی از ارائه این گزارش منصرف شد.

به دنبال اختلاف میان مقامات اطلاعاتی، راتکلیف که قرار بود گزارش خود به نمایندگان را در روز آدینه ارائه دهد از تایید و صدور این گزارش منصرف شد.

به گفته منابع بلومبرگ، راتکلیف می خواهد گزارش تهیه شده منعکس کننده تهدیدات امنیت ملی باشد که کوشش های چین ایجاد نموده است.

راتکلیف و سایر منصوبان ترامپ از جمله رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه و ویلیام بار دادستان کل آمریکا در تابستان سال جاری پیشنهاد کردند که چین تهدید انتخاباتی بزرگتری نسبت به روسیه است، حتی اگر ارزیابی های اطلاعاتی در آن موقع این ادعا را پشتیبانی نمی کند.

چین پیش از این ادعاهای دولت ترامپ مبنی بر کوشش برای دخالت در انتخابات را نادرست خوانده بود.

اختلاف در خصوص نقش چین در انتخابات در حالی مطرح می گردد که دولت ایالات متحده در کوشش است خسارت ناشی از حمله هکری ویرانگر به سازمان های دولتی که منتسب به روسیه است را ارزیابی کند.

بعضی از تحلیلگران می گویند اطلاعات جدید نشان می دهد که کوشش چین برای نفوذ در انتخابات ایالات متحده بسیار گسترده تر از گزارش قبلی آژانس های جاسوسی در سال گذشته بود.

در مقابل نیز دیگران معتقدند که چین حداقل کوشش خود را انجام داده یا هرگز طبق برنامه های خود عمل ننموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 891

به "خبرنگاران اختلاف میان مقامات اطلاعاتی آمریکا در خصوص نقش چین در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختلاف میان مقامات اطلاعاتی آمریکا در خصوص نقش چین در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید