جلیقه زردها در فرانسه با وجود کرونا به خیابان ها ریختند

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جنبش اعتراضی به اوضاع مالی فرانسه و سیاست های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور موسوم به جلیقه زردها، در هفتادمین هفته پیاپی امروز نیز برگزار گردید.

جلیقه زردها در فرانسه با وجود کرونا به خیابان ها ریختند

بر اساس اعلام رویترز، چندصد نفر از جلیقه زردهای فرانسه امروز هم علیرغم هشدارهای دولت این کشور در مورد خطر ابتلاء به ویروس کرونا بار دیگر به خیابان های پاریس آمدند.

یکی از مأموران پلیس پاریس که مشغول نگهبانی از موانع کار گذاشته برای ممانعت از حرکت معترضان به سوی کاخ ریاست جمهوری فرانسه بود خطاب به جلیقه زردها گفت: امروز شنبه است، روز اعتراض. بعضی از مردم فکر می نمایند کرونا به سراغ آنها نمی رود و از عمل به توصیه ها خودداری می نمایند.

رویترز در ادامه اضافه نمود که در مواردی نیز پلیس برای متفرق کردن تظاهرات نمایندگان از گاز اشک آور استفاده نموده است.

این در حالیست که دیروز اعلام شد که پلیس فرانسه دستور ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمعی از سوی جلیقه زردها را برای امروز به دلیل موارد مرتبط با شیوع کرونا صادر نموده است.

به گزارش این خبرگزاری، ماکرون پنجشنبه گذشته در پیامی تلویزیونی، تعطیلی مدارس فرانسه را اعلام و از مردم درخواست کرد به منظور جلوگیری از ابتلاء به کرونا از دست دادن و تماس نزدیک خودداری نمایند.

معترضین (جلیقه زردها) با انتخاب روزهای شنبه و نامگذاری آن با عنوان شنبه سیاه اعتراضات خود را در هر هفته پیگیری می نمایند.

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از 17 ماه نوامبر سال 2018 میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان شروع شد ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش است.

مجلس فرانسه چندی پیش لایحه ضد خرابکاری دولت فرانسه که با هدف تشدید برخورد با اقدامات مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواستار استعفای او هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 362

به "جلیقه زردها در فرانسه با وجود کرونا به خیابان ها ریختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلیقه زردها در فرانسه با وجود کرونا به خیابان ها ریختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید