جشن هالووین در ریاض عربستان

به گزارش سفر به مالزی، مراسم جشن هالیووین در بلوار ریاض مرکز عربستان سعودی برگزار گردید.

جشن هالووین در ریاض عربستان

به گزارش خبرنگاران، این رویداد به نمایش لباس های وحشتناک و نمایش طرح های خلاقانه سعودی ها اختصاص داشت و هدف ایجاد فضایی مملو از تفریح و هیجان بود.

عبدالرحمن، یکی از شرکت نمایندگان در جشن هالیوون ریاض لباسی الهام گرفته از موجود اسطوره ای آمریکای شمالی وندیگو را به نمایش گذاشت. وندیگو در این داستان ها به شکل آدم هایی هستند که از قبر درآمده اند، اما نمرده اند. سرعت حرکت آن ها بالا است، سیری ناپذیرند و همیشه دهانی خونین دارند. وندیگو با خوردن هر قربانی رشد بیشتری می نماید و به این خاطر بعضی وندیگو ها بدنی غول پیکر و چندین بار بزرگ تر از بدن انسان معمولی دارند. وندیگو ها همیشه در پی قربانی های تازه می گردند و، چون همیشه گرسنه اند اگر کسی را برای خوردن پیدا ننمایند قسمتی از بدن خود را می خورند.

این اولین باری بود که عبدالرحمن هالووین را در عربستان جشن می گرفت. او گفت: صادقانه بگویم، این جشن بزرگی است و روحیه شادی در آن وجود دارد... از نظر حرام یا حلال، من از آن اطلاعی ندارم. ما آن را فقط برای تفریح و نه چیز دیگر جشن می گیریم.

در حالی که هالووین برای مدت طولانی در سراسر خلیج فارس ممنوع بوده، شرکت نمایندگان در این رویداد هالووین را نوعی تفریح بی ضرر توصیف کردند.

خالد الحربی، یکی از تماشاگران این رویداد، گفت: اقدامات مبتنی بر نیت هستند. من فقط برای خوشگذرانی اینجا هستم.

در همان نزدیکی، جادوگر دیگری با مو های قرمز مخملی و یک کلاه جشن نشسته بود، همراه با دوستش که لباس گربه ای پوشیده بود. این دو که در یک پیاده رو نشسته بودند. یکی از آن ها گفت: من سعی کردم ترکیبی از جواهرات و خالکوبی خط چشم ایجاد کنم. فکر می کنم آرایش نیز به من الهام می بخشد. این اولین بار است که هالووین را جشن می گیرم. سال گذشته من این تاریخ را از دست دادم، بنابراین این بار آن را از دست نمی دهم.

دیگری گفت: این رویداد فرصتی عالی برای ابراز خلاقیت و جشن با مردم عربستان بود. هر دو آن ها بیمارستان کار می نمایند و می گویند که هالووین و لباس هایی که شرکت نمایندگان می پوشند راهی عالی برای کاهش استرس و لذت بردن است.

یکی دیگر از حاضران، عبدالعزیز بن خالد، تصمیم گرفت عشق خود را به فیلم های وسترن و زامبی ها نشان دهد و این دو را در حالی که لباس یک گاوچران پوشیده بود و تابلویی را حمل می کرد نشان داد.

بن خالد گفت: این نوع فیلم مورد علاقه من است: کابوی ها، جنگ های آمریکایی، فیلم های ترسناک و وسترن. من عاشق فیلم هفت باشکوه هستم.

به گزارش خبرنگاران، جشن هالووین در ریاض عربستان با نمایش آتش بازی، جلوه های صوتی پیشرفته و تزئینات شبح وار کامل شد.

با این حال بعضی از مخالفان برگزاری جشن هالووین در عربستان نیز معتقدند که این ایده مربوط به مذهب نیست و نشان دهنده آداب و سنن محلی نیست، به خصوص که هالووین با دین دیگری مرتبط است. از سوی دیگر، حامیان بسیاری از مخالفان را دشمنان شادی توصیف کردند و تاکید کردند که هدف آن ها فقط مخالفت با دولت برای اهداف دیگر است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1664

به "جشن هالووین در ریاض عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن هالووین در ریاض عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید