جانسون مدعی شد افراط گرایان، اعتراضات ضدنژادپرستی را مصادره نموده اند

به گزارش سفر به مالزی، نخست وزیر انگلیس با دنباله روی از رئیس جمهور آمریکا، مدعی شد اعتراضات ضدنژادپرستی در کشورش توسط افراط گرایان و افراد خشونت طلب مصادره شده است.

جانسون مدعی شد افراط گرایان، اعتراضات ضدنژادپرستی را مصادره نموده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا به دنباله روی از همتای آمریکایی خود روز دوشنبه گفت، اعتراضات ضدنژادپرستی توسط افراط گرایان خشونت طلب مصادره شده است.

به نوشته نشریه نیوز ویک، جانسون در پیغامی توئیتری مدعی شد: مجسمه وینستون چرچیل (نخست وزیر بریتانیا در زمان جنگ دنیای دوم) واقع در میدان مجلس یادبودی برای دستاوردهای او برای نجات این کشور و کل اروپا از ظلم و ستم فاشیستی و نژادپرستی است.

نخست وزیر انگلیس در ادامه ادعاهای خود گفت: چرند و شرم آور است که این اثر ملی امروزه در خطر حمله از سوی معترضان خشن واقع شده است. بله او گاهی عقایدی را عنوان می کرد که امروزه برای ما غیرقابل قبول بوده و هستند اما او یک قهرمان بود و کاملاً استحقاق این بنای یادبود را دارد.

این در حالی است که سخنان مشهوری از چرچیل ثبت شده اند که نشان گر تفکرات نژادپرستی او هستند. برای مثال می توان به توصیف وی از هندی ها اشاره نمود که آن ها را پس از آلمانی ها حیوان صفت ترین مردم توصیف می نماید.

همچنین به نقل از او ذکر شده است که واقعاً فکر نمی کنم سیاه پوست ها به اندازه سفید پوست ها توانایی و کارایی داشته باشند.

جانسون همچنین در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت: پیغام من به همگان این است که به خاطر تمام دلایلی که وجود دارد نباید به [تظاهرات] بروند.

او تهدید کرد: ما آن ها را به به دست عدالت خواهیم داد و آن ها با قدرت کامل قانون روبه رو خواهند شد. برای این کشور قابل قبول نیست که به مأمور پلیس حمله گردد، قابل قبول نیست که به صورت حساب شده به اموال عمومی آسیب وارد گردد.

شهرهای مختلف آمریکا طی دو هفته اخیر در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه پوست آمریکایی به نام جورج فلوید توسط نیروی پلیس، به صحنه اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی تبدیل شده اند.

تصمیم ترامپ برای استفاده از نیروی نظامی، گارد ملی و ارتش جهت متوقف کردن تظاهرات ضد خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین پوستان این کشور، نقدها زیادی را متوجه وی ساخته است.

این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای دنیا که شاهد تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه خود هستند، از جمله بریتانیا نیز کشیده شده است.

جانسون به عنوان یکی از متحدان ترامپ میخواهد پس از خروج کشورش از اتحادیه اروپا، روابط لندن و واشنگتن را بیش از پیش تعمیق بخشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 567

به "جانسون مدعی شد افراط گرایان، اعتراضات ضدنژادپرستی را مصادره نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون مدعی شد افراط گرایان، اعتراضات ضدنژادپرستی را مصادره نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید