ترامپ به زودی خروج آمریکا از نفتا را اعلام می نماید

به گزارش سفر به مالزی، دولت کانادا شب گذشته (چهارشنبه) ابراز اطمینان کرد رئیس جمهور آمریکا به زودی خروج کشورش را از توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا یا آلنا اعلام خواهد نمود.

ترامپ به زودی خروج آمریکا از نفتا را اعلام می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از پایگاه خبری العالم، منابع مطلع اعلام کردند به احتمال زیاد ترامپ اواخر ماه جاری میلادی و همزمان با از سرگیری مذاکرات میان آمریکا، کانادا و مکزیک درباره به روزسازی پیمان نفتا که از سال 1994 به اجرا درآمد، خروج آمریکا را از این پیمان اعلام می نماید.

دونالد ترامپ که در مبارزات انتخاباتی آمریکا پیوسته کوشش کرد خود را هوادار ملی گرایی مالی نشان دهد، به صاحبان شرکت های تولیدی و کارخانجات آمریکایی وعده داده است اوضاعی فراهم کند که بتوانند مشاغل خود را در داخل آمریکا حفظ نمایند.

دولت جرج بوش پدر، رئیس جمهوری اسبق آمریکا مذاکرات مربوط به انعقاد توافق نامه پیمان تجارت آزاد نفتا را شروع کرد و بیل کلینتون، رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال 1994 آن را با کشورهای کانادا و مکزیک امضا کرد تا بدین ترتیب یکی از عظیم ترین مناطق تجاری آزاد دنیا تشکیل گردد.

کارشناسان معتقدند این پیمان تجاری ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در این سه کشور آمریکای شمالی را پویاتر نموده است. اما از نظر دونالد ترامپ نفتا یکی از بدترین توافق نامه های تجارت آزاد است که آمریکا تا به امروز امضاء و با این کار زمینه را برای انتقال مشاغل زیادی از آمریکا به مکزیک که نیروی کار ارزان دارد، فراهم نموده است.

مذاکرات نفتا در حالی میان سه کشور پیگیری می گردد که تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره خارج کردن کشورش از نفتا همچنان بر این توافق نامه سنگینی می نماید، هر چند بعضی از تحلیلگران معتقدند باوجود همه تردیدها و بدبینی هایی که ترامپ در قبال این پیمان دارد، در نهایت اصل این پیمان حفظ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 437

به "ترامپ به زودی خروج آمریکا از نفتا را اعلام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به زودی خروج آمریکا از نفتا را اعلام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید