بهترین محله های مسقط برای اقامتی رویایی

به گزارش سفر به مالزی، مسقط به عنوان پایتخت عمان بازتابی تمام و کمال از هنر و معماری این کشور غنی است. این شهر با داشتن جاذبه های گردشگری برجسته چون قلعه های باستانی، کاخ ها و شگفتی های طبیعی فراوان به مقصدی جذاب برای گردشگران سراسر دنیا تبدیل شده است و مکان هایی فوق العاده برای اقامتی رویایی ارائه می دهد.

بهترین محله های مسقط برای اقامتی رویایی

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین محله های مسقط برای اقامتی آرام در محیطی دل پذیر آشنا شوید.

القرم (Al Qurum)

القرم یکی از شناخته شده ترین محله ها در قسمت شمالی شهر مسقط است. این محله در مدرن ترین بخش مسقط واقع شده و با وجود بسیاری از امکانات نظیر فروشگاه ها، مراکز خرید، رستوران ها و پارک ها یکی از مکان های گردشگری فوق العاده در پایتخت به شمار می رود. پارک تفریحی مرح (Marah Park) و پارک ملی القرم (Al Qurum National Park) از بهترین مکان ها برای سپری کردن اوقات فراغتی خانوادگی در این منطقه هستند. با توجه به امکانات عالی و دسترسی آسان به خدمات متنوع، القرم یکی از بهترین محله ها برای اقامت و زندگی محسوب می گردد.

مدینه السلطان قابوس (Madinat Al Sultan Qaboos)

مدینه السلطان قابوس به معنای شهر سلطان قابوس، رهبر فعلی کشور عمان است. این منطقه مسکونی بسیار معروف در عمان، درست در مرکز شهر مسقط واقع شده است. خدمات این قسمت از شهر نیز شامل انواع رستوران ها، سوپرمارکت ها، کافی شاپ ها و مدارس بین المللی می گردد. چندین سفارت خانه نظیر سفارت خانه انگلستان نزدیک به این محله قرار دارند. ساحل زیبای دریای عمان تنها یک کیلومتر با مدینه السلطان قابوس فاصله دارد. جاده های سطح شهر دارای حداقل ترافیک بوده و امکانات و خدمات متنوع نیز به راحتی در دسترس هستند. القرم و الخویر از محله های نزدیک به مدینه السلطان قابوس می باشند.

روی (Ruwi)

روی یکی از قدیمی ترین مناطق شهر مسقط، به عنوان یکی از مهم ترین مناطق تجاری در شهر شناخته می گردد. اگرچه سبک مدرن به این منطقه از مسقط نیز رسوخ نموده، با این حال بعضی از بخش های آن هنوز هم روح سنتی و اصالت باستانی خود را با وجود خانه های گلی و خیابان های باریک حفظ نموده اند. با این که منطقه روی دارای هیچ مرکز خریدی نیست اما یک سوپرمارکت بزرگ به نام هایپرمارکت لولو (LuLu Hypermarket) و چندین مغازه کوچک در اطراف منطقه احتیاج ساکنان را به خوبی فراهم می نمایند. ارزان بودن قیمت آپارتمان ها در این منطقه باعث شده تا روی به محله ای نسبتاً شلوغ تر و با ازدحام بیش تر نسبت به سایر محلات مسقط تبدیل گردد.

الخویر (Al Khuwair)

اگر بخواهیم لقب منحصر به فرد را به یکی از محله های مسقط نسبت دهیم بدون شک الخویر یکی از بهترین انتخاب هاست؛ چراکه این منطقه از مسقط هر دو بخش تجاری و مسکونی را به بهترین شکل در خود جای داده است. بسیاری از فروشگاه ها، رستوران ها، کافه ها، کلیلنیک ها و مراکز پزشکی در این بخش مسقط قرار دارند. اما باید خاطر نشان کنیم تعداد سوپرمارکت ها در این جا نسبت به سایر نقاط شهر بسیار اندک بوده و شما هیچ بیمارستانی در این قسمت از شهر نخواهید یافت. الخویر در نزدیکی محله مدینه السلطان قابوس قرار گرفته و به ساحل نیز بسیار نزدیک است.

مطرح (Muttrah)

یکی دیگر از مناطق سنتی و قدیمی مسقط که هنوز هم حال و هوای گذشته در آن به خوبی جریان دارد، مطرح است. مطرح، تا قبل از کشف نفت، به عنوان یکی از بزرگ ترین و مهم ترین بنادر تجاری کشور عمان شناخته می شد. وجود بازار سنتی مطرح با فروشگاه های متنوع که در آن اجناسی جور واجور از سراسر عمان و دنیا به فروش می رسد نقش مهمی در شهرت این منطقه داشته است. مطرح با بندر سلطان قابوس احاطه شده و به پارک الریام (Al Riyam Park) نیز بسیار نزدیک است. محله مطرح را می توان یکی از بهترین مناطق عمان دانست که در آن فرهنگ و سنت میراث غنی این کشور به زیبایی با دنیای مدرن تلفیق شده است.

العذبیه (Al Azaiba)

العذبیه به عنوان یکی از مناطق مسکونی مسقط در امتداد ساحل، بین محله القرم و فرودگاه بین المللی مسقط قرار گرفته است. شاید وجود تعداد کمی از مغازه ها در این منطقه در دید اول کمی نگران نماینده باشد اما باید بگوییم هیچ جای نگرانی نیست و بیش تر امکانات و خدمات رفاهی در محله های هم جوار به آسانی در دسترس هستند. با توجه به نزدیکی ساحل در این منطقه قیمت اقامت گاه ها نسبت به سایر محله ها کمی گران تر است.

منبع: ddsafar
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 329

به "بهترین محله های مسقط برای اقامتی رویایی" امتیاز دهید

4 کاربر به "بهترین محله های مسقط برای اقامتی رویایی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین محله های مسقط برای اقامتی رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید