بزرگ ترین هواپیمای دوزیست جهان با موفقیت آزمایش شد

به گزارش سفر به مالزی، هواپیمای آب نشین چین که بزرگ ترین هواپیمای دوزیست جهان محسوب می شود، سومین پرواز آزمایشی خود را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت.

بزرگ ترین هواپیمای دوزیست جهان با موفقیت آزمایش شد

هواپیمای دریایی AG600 توسط شرکت صنایع هواپیمایی چین (Aviation Industry Corporation of China) ساخته شده و این کشور امیدوار است در آینده بتواند از آن به صورت گسترده استفاده کند. این هواپیما که در دریای شهر ساحلی چینگ دائو در شرق چین آزمایش شد، نخستین هواپیمای بزرگ غیرنظامی محسوب می شود که به طور کامل توسط چین ساخته شده است.

در این پرواز آزمایشی که 26 جولای (5 مرداد) صورت گرفت، هواپیمای AG600 به مدت 31 دقیقه در هوا ماند. این سومین گام بزرگ در جهت تولید این هواپیما محسوب می شود. نخستین پرواز آزمایشی در 24 دسامبر 2017 (3 دی 1396) از سطح زمین انجام شد و سپس در نوامبر 2018 (مهر 1397) این هواپیما توانست برای نخستین بار یک پرواز آزمایشی را از سطح دریاچه انجام دهد اما امسال نخستین پرواز خود را از سطح آب های آزاد تجربه کرد.

گفتنی است این هواپیما از 4 موتور توربینی ملخی بهره می برد و طبق برآوردها می تواند ضمن حمل 50 نفر تا 12 ساعت به پرواز ادامه دهد. این میزان به طور قابل ملاحظه ای از هر هواپیمای آب نشین دیگری بیش تر است. بدنه این هواپیما مانند هواپیمای باریک پیکر Boeing737 یا ایرباس A320 است.

هواپیمای AG600 هم چنین دارای 36.9 متر طول، دهانه بال 38.8 و ارتفاع 12.1 متر است و می تواند با حداکثر وزن برخاست 53 تُن تا 4 هزار و 500 کیلومتر پرواز کند و به بیشینه سرعت 500 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

از کاربردهای این هواپیمای دوزیست می توان به خاموش کردن آتش، حمل آب و نظارت بر محیط زیست دریایی اشاره کرد. اگرچه به نوشته آئروتایم، در کنار این کاربردهای اصلی، این هواپیما می تواند به نوعی سرمایه گذاری چین در آب های مورد مناقشه جنوب دریای چین نیز محسوب شود.

پرواز آزمایشی این هواپیما در کنار هواپیمای مسافربری ARJ21، هواپیمای مسافربری C919 و هواپیمای ترابری Y-20 تلاش چین برای رهایی از وابستگی به هواپیماهای غربی محسوب می شود. تا کنون 17 فروند از این مدل هواپیما سفارش داده شده است.

منابع: Sputniknews, Aerotime, China Plus

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 647

به "بزرگ ترین هواپیمای دوزیست جهان با موفقیت آزمایش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین هواپیمای دوزیست جهان با موفقیت آزمایش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید