آنالیز فنی خودرو جدید هوندا فیت

به گزارش سفر به مالزی، در نسل چهارم فیت ستون های A از نو طراحی شده و حالا 50 درصد نازک تر از قبل شده اند که دید جلویی عالی فیت را حتی از قبل هم بهتر نموده اند.

آنالیز فنی خودرو جدید هوندا فیت

به گزارش خبرنگار ، هاچ بک های ساب کامپکت را نشانه گرفت و حالا نسل چهارم آن در نمایشگاه توکیو رونمایی شده است. نسل جدید این خودرو در ظاهر بسیار به نسل قبلی شباهت دارد تا جایی که به نظر می رسد استایل کلی آن نسبت به قبل بدون تغییر به جامانده باشد، اما این خودرویی کاملاً جدید است که به گفتهٔ هوندا در پنج تیپ مختلف شامل پایه، هوم، نِس، کراس استار و لوکس به بازار های مختلف جهانی عرضه خواهد شد.

در نسل چهارم فیت ستون های A از نو طراحی شده و حالا 50 درصد نازک تر از قبل شده اند که دید جلویی عالی فیت را حتی از قبل هم بهتر نموده اند. به گفتهٔ هوندا، هرچند این ستون های جدید نازک تر شده اند، اما در صورت تصادف بهتر ضربه را در بدنه جذب می نمایند. علاوه بر این، شیشهٔ جلوی عریض خودرو نیز امکان ورود نور بیشتر به کابین را فراهم می نماید. در همین حال، طراحی هوشمندانهٔ فیت در این نسل هم ادامه پیدا نموده و باک سوخت در مرکز شاسی زیر جایگاه های جلو نصب شده است که این موجب شده جایگاه های عقب خودرو همچنان قابلیت همه کاره ای جادویی و انعطاف پذیری خود را حفظ نمایند.

گفته شده نسل جدید فیت در داخل سطحی از راحتی و جاداری را ارائه می نماید که در سگمنت B بی نظیر است. جایگاه های جلوی این خودرو عریض تر هستند و بجای فنر در آن ها از ساختار حصیری استفاده شده که به جلوگیری از خستگی در سفر های طولانی یاری می نماید. همچنین جایگاه های عقب نیز بهبود یافته و از ابر های ضخیم تری برخوردار شده اند. در بخش تکنولوژی هم فیت مدل 2020 به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی مجهز شده که شیوهٔ استفادهٔ آن مشابه گوشی های هوشمند بوده و از اینترنت وای فای، اندروید اتو و کارپلی هم برخوردار است.

این هاچ بک ساب کامپکت ژاپنی همچنین به پکیج ایمنی پیشرفتهٔ هوندا Sensing هم مجهز شده که گفته شده کامل ترین مجموعهٔ سیستم های ایمنی و یاری راننده را در کلاس خود ارائه می نماید. این پکیج که در تمامی تیپ های نسل چهارم فیت به صورت استاندارد ارائه می گردد، با استفاده از دوربین جلویی با دید گسترده تر و وضوح بالاتر و به همراه هشت سنسور سونار در جلو و عقب، موجب بهبود قابلیت ترمز اضطراری اتوماتیک فیت می گردد.

با این دوربین جدید، کروز کنترل تطبیقی خودرو می تواند در سرعت های پایین، ترافیک را دنبال نموده و با سیستم حفظ حرکت میان خطوط در جاده های شهری و روستایی همکاری کند. علاوه بر این، سیستم ترمز پیش از برخورد نیز به صورت شبانه روزی از قابلیت تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه سواران برخوردار است.

از تیپ پایهٔ فیت جدید که بگذریم، هوندا در تیپ های بالاتر ویژگی های قابل توجهی را برای این هاچ بک ساب کامپکت در نظر گرفته است به گونه ای که تیپ هوم از غربیلک فرمان با روکش چرم واقعی و جایگاه های پارچه ای با ظاهری طبیعی و کیفیت بالا برخوردار است. یک پله بالاتر، به تیپ نس می رسیم که در آن متریال ضدآب برای جایگاه ها و بالشتک نرم روی قاب صفحه آمپر ارائه شده است و بالاترین تیپ یعنی لوکس هم به صورت استاندارد به جایگاه های چرمی، تریم کرومی پلاتینوم مانند در بیرون و رینگ های 16 اینچی آلومینیومی مجهز است.

نسخهٔ کراس استار، اما همان طور که از نامش معین است، نسخه ای کراس مانند و با ارتفاع بیشتر از سطح زمین است. این نسخه همچنین از طراحی منحصربه فرد جلوپنجره، تودوزی ضدآب، ریل های روی سقف یکپارچه و روکش های پلاستیکی بدنه هم برخوردار است. فیت کراس استار با همان ویژگی های داخلی تیپ های معمولی به بازار عرضه خواهد شد.

هوندا فعلاً اطلاعاتی در خصوص پیشرانه های نسل جدید فیت ارائه ننموده، اما گفته است که نسخهٔ هیبریدی این هاچ بک ساب کامپکت به سیستم هیبریدی دوموتورهٔ جدید این شرکت مجهز است که بعداً در سدان آکورد هم ارائه خواهد شد؛ اما هرچند در حال حاضر جزئیات بسیار کمی از این سیستم هیبریدی اعلام شده، اما به گفتهٔ هوندا، این سیستم هیبریدی که به تازگی برای فیت جدید توسعه یافته است، ترکیبی استثنایی از پرفورمنس رانندگی قدرتمند و بی دردسر با مصرف سوخت چشمگیر را ارائه می نماید.

همچنین گفته شده این سیستم هیبریدی احساس رانندگی روان، جوابگو و مستقیم و همین طور پویایی رانندگی مشابه خودرو های تمام الکتریکی را ارائه می نماید. به گفتهٔ هوندا، این ترکیب که روی اولویت نیروی الکتریسیته بر پیشرانه های درون سوز تأکید دارد، در آینده به سیستم هیبریدی اصلی این شرکت تبدیل خواهد شد.

نسل جدید فیت علاوه بر اینکه اولین خودرویی است که از سیستم هیبریدی جدید هوندا بهره مند خواهد بود، همچنین نخستین محصول هوندا محسوب می گردد که به سیستم ارتباطی جدید Connect این شرکت هم مجهز شده است.

امکان کنترل بعضی عملکرد های خودرو از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند، سرویس پشتیبانی که در مواقع اضطراری مثل حوادث رانندگی، خودرو را به مرکز پشتیبانی متصل می نماید و سرویس امنیتی که هنگام تشخیص شرایط غیرطبیعی در خودرو، یک پاسبان را به محل خودرو اعزام می نماید، قابلیت هایی هستند که این سیستم ارائه می نماید.

نسل جدید هوندا فیت مطابق با استاندارد های جهانی خودرو های ساب کامپکت ساخته شده و فروش آن از فوریهٔ 2020 در بازار داخلی ژاپن و بازار های جهانی شروع می گردد، ولی فعلاً معین نیست در ایالات متحده هم عرضه خواهد شد یا نه.

فیت جدید در اروپا، اما صرفاً در نسخهٔ هیبریدی عرضه می گردد و شروعگر قوای محرکهٔ هیبریدی جدید هوندا که با نشان e:HEV شناخته می گردد در این قاره خواهد بود. این تکنولوژی در آینده در تمام محصولات این برند ژاپنی مورداستفاده خواهد گرفت و هوندا می خواهد تا سال 2022 تمامی مدل های اروپایی اصلی خود به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 102

به "آنالیز فنی خودرو جدید هوندا فیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی خودرو جدید هوندا فیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید