امکان فراوری انبوه واکسن کرونا در روسیه در پاییز سال جاری

به گزارش سفر به مالزی، وزارت دفاع روسیه با رضایت بخش بودن خواندن شرایط جسمانی نخستین گروه داوطلبانی که واکسن ویروس کرونا به آنها تزریق شده، از امکان فراوری انبوه واکسن تهیه شده در این کشور در پاییز امسال اطلاع داد.

امکان فراوری انبوه واکسن کرونا در روسیه در پاییز سال جاری

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه به نقل از الکساندر گینتس بورگ مدیر مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی ملی این کشور گفت که فراوری انبوه واکسن در برابر عفونت ویروس کرونا در روسیه ممکن است در پاییز سال 2020 شروع گردد.

بر اساس این اطلاعات، با استفاده از سیستم تست ایمنی بیماری کووید-19 که در این مرکز تحقیقاتی به وجود آمده، بیش از چهار هزار نمونه پلاسمای خون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. و با معین شدن نتیجه آزمایشات بالینی به روی واکسن تهیه شده، فراوری انبوه آن به احتمال زیاد در پاییز امسال شروع خواهد شد.

پیش از این معین شد که وزارت دفاع روسیه با همکاری مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی ملی این کشور، مجوز لازم را از وزارت بهداشت برای انجام آزمایشات به روی انسان دریافت کرد. این آزمایشات قرار است در ماه جولای به اتمام برسند.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که تمامی داوطلبانی که در آزمایش واکسن ویروس کرونا شرکت نموده و این واکسن به آنها تزریق شده، در شرایط جسمانی عادی قرار داشته و مسئله ای ندارند.

بر اساس این اطلاعات، حال همه داوطلبان خوب است و بعد از تزریق واکسن هیچ عارضه جانبی جدی در آنها مشاهده نشده و به طور روزانه طیف گسترده ای از مطالعات آزمایشگاهی به روی آنها انجام می گردد. پس از انجام تحقیقات و به دست آوردن اطلاعات اولیه در خصوص ایمنی واکسن، بقیه داوطلبان واکسینه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 581

به "امکان فراوری انبوه واکسن کرونا در روسیه در پاییز سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان فراوری انبوه واکسن کرونا در روسیه در پاییز سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید