اشاره مقام کاخ سفید به حمایت آمریکا از هند در تنش با چین

به گزارش سفر به مالزی، رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی به حمایت ایالات متحده از هند در صورت درگیری محتمل این کشور با چین اشاره نمود.

اشاره مقام کاخ سفید به حمایت آمریکا از هند در تنش با چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید در سخنانی به تلویح به حمایت کشورش از هند در تنش مرزی این کشور با چین اشاره نموده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک مارک میدوز رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: این پیغام واضح است. توان نظامی ما همچنان بالا است و بالا هم خواهد ماند، خواه مسئله مربوط به درگیری بین چین و هند باشد یا در هر جای دیگر.

میدوز در ادامه مدعی شد که اینطور نیست آمریکا دست روی دست بگذارد و اجازه دهد تا چین یا هر کشور دیگری سلطه امور را به دستش بگیرد.

این در حالی است که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز اخیرا با وزیر خارجه هند در باره تنش مرزی بین پکن و چین گفت وگو کرد.

طی روزهای گذشته منابع آگاه از ارسال تصاویر حساس ماهواره ای و توپخانه های پیشرفته از سوی آمریکا برای ارتش هند جهت رصد خطوط مرزی و افزایش قدرت آتش این کشور در درگیری محتمل با چین خبر دادند.

منابع هندی گفته اند که آمریکا میخواهد در یاریرسانی به ارتش هند و در حالی که این کشور دچار تنشهای مرزی شدید با چین است، تصاویر ماهواره ای و توپخانه های راهنمایی شونده با دقت اصابت بالای اسکالیبر به این کشور ارسال کند.

آمریکا میخواهد با ارسال تصاویر ماهواره ای و اطلاعاتی به نیروهای مسلح هند در زمینه رصد خطوط مرزی این کشور با چین یاری کند.

از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز تعیین ندارند و تنها از یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو برخوردارند که در سال 1962 بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری های مرزی زیادی بین دو کشور اتفاق افتاده است.

منطقه لاداخ به تازگی محل تحرکات ارتشهای چین و هند تبدیل شده. در جریان این تنش ها چندین تن از دو طرف کشته و زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 616

به "اشاره مقام کاخ سفید به حمایت آمریکا از هند در تنش با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشاره مقام کاخ سفید به حمایت آمریکا از هند در تنش با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید