اجرای طرح آمادگی تحصیلی نوآموزان در بدو ورود به دبستان

به گزارش سفر به مالزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان از اول مرداد ماه 99 با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع می گردد.

اجرای طرح آمادگی تحصیلی نوآموزان در بدو ورود به دبستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، احمد اسکندری نسب در نشست هماهنگی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان استان کرمان با اشاره به اهمیت برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در جایدهی مناسب دانش آموزان اضافه کرد: ورود به دبستان فصل جدیدی از زندگی بچه ها است و باید برای آنها در پایگاه های سنجش خاطره دل انگیز ایجاد کرد.

وی گفت: به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تاکید شده که بهترین مدارس خود را در اختیار پایگاه های سنجش قرار دهند تا سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی با کیفیت بالا در استان کرمان اجرا گردد.

اسکندری نسب بر توجه به شرایط روانی و جسمانی نوآموزان در پایگاه های سنجش تاکید نمود و اضافه کرد: توجه به نتایج غربالگری سنجش نیز در راستای مداخله بهنگام و ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی ضرورتی انکارناپذیر است.

رئیس ستاد اجرایی سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان استان کرمان با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای برنامه سنجش، جایدهی مناسب دانش آموزان و مداخله به موقع آموزشی و توانبخشی، تشخیص به موقع نارسایی ها و ارزیابی شرایط شنوایی، بینایی، بهداشت، آمادگی جسمانی و تحصیلی دانش آموزان را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد.

اسکندری نسب به فعالیت 35 پایگاه سنجش در شهرستان ها و مناطق مختلف استان کرمان اشاره نمود و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود و برنامه ریزی های اجرا شده در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، سعی شده تا شرایطی فراهم گردد که والدین و دانش آموزان کمترین مشکل و توقف را در پایگاه های سنجش داشته باشند.

وی بیان نمود: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد ماه در این استان شروع می گردد، گفت: پیش بینی می گردد سال جاری بیش از 30 هزار نوآموز بد ورود به دبستان در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان بر کیفیت بخشی به برنامه سنجش و پوشش 100 درصدی نوآموزان این استان تاکید نمود و گفت: برنامه سنجش اطلاعات مفید و موثری را در اختیار مسئولان برای تدوین برنامه ها قرار می دهد.

وی اضافه کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای کلاس اولی ها لازم است، اجرای اصولی این طرح با تعامل و همکاری اولیا نوآموزان، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در افزایش بهره وری و ارتقاء کیفیت آموزشی بسیار موثر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 531

به "اجرای طرح آمادگی تحصیلی نوآموزان در بدو ورود به دبستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح آمادگی تحصیلی نوآموزان در بدو ورود به دبستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید